Wycieczka ministrantów do Iławy i Grunwaldu

Pod koniec wakacji odbyła się wycieczka naszych ministrantów do Iławy i Grunwaldu. Wszyscy czekali na wtorek, 29 sierpnia - dzień wycieczki. Nasze podróżowanie rozpoczęliśmy od Mszy Świętej o godz. 7:00 w naszej parafii, tego dnia modlitwą towarzyszył nam ks. Stanisław, Ojciec Duchowny Wyższego Międzydiecezjalnego Seminarium Duchownego w Częstochowie, a także rodzice naszych ministrantów. Pierwszy przystanek naszego wyjazdu to Łasin. Zatrzymaliśmy się nad urokliwym jeziorem i był czas na poranną gimnastykę i śniadanie. Następnie pojechaliśmy do Iławy na plażę, okazało się że pogoda zmieniła się na naszą korzyść i jezioro iławskie zostało opanowane przez naszą Służbę Liturgiczną, po długiej kąpieli i zabawach w jeziorze przeszliśmy na plac zabaw, który ministranci opuszczali z trudem. Nadszedł czas na obiad w znanej i lubianej przez wszystkie dzieci sieci restauracji. Gdy już napełniliśmy brzuchy, ruszyliśmy dalej. Drugim głównym punktem wycieczki były Pola Grunwaldzkie, odwiedziliśmy nowo otwarte, nie cały rok temu Muzeum Bitwy pod Grunwaldem. Zwiedzanie z przewodnikiem trwało ponad 1.5 h, dzięki pięknej ekspozycji oraz licznym sprzętom multimedialnym wydawało się jakbyśmy dopiero zaczęli zwiedzać. Po zwiedzaniu muzeum Pani przewodnik wyszła z nami na pole bitewne, aby wskazać najważniejsze miejsca i krótko przedstawić ich historię. Pod koniec pobytu na Polach Grunwaldzkich odbył się bieg, od ruin kaplicy do prowizorycznej średniowiecznej osady. Trzy pierwsze miejsca mogły liczyć na niespodziankę drugiego dnia podczas spotkania na plebanii. Po całym dniu wrażeń i atrakcji udaliśmy się w drogę powrotną do Grudziądza.