Aktualności

Na zakończenie wakacji udaliśmy się do Torunia wraz z Księdzem Proboszczem i Księdzem Diakonem Radosławem. Nasz dzień zaczęliśmy od Mszy Świętej w naszym kościele, po ktorej ruszyliśmy w drogę do Torunia. W między czasie zatrzymaliśmy się, aby wspólnie zjeść śniadanie, a po nim ruszyliśmy dalej. Gdy dojechaliśmy do Torunia, w pierwszej kolejności rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta z przewodnikiem – Księdzem Diakonem Radosławem, który zapoznał nas z krótką historią miasta.

Wtorek 22 sierpnia był wyjątkowy dla naszych ministrantów. Tego dnia odbyła się wycieczka rowerowa po pięknym terenie nadleśnictwa Jamy. Grupa ministrantów wraz z Księdzem Proboszczem dotarła do domu Ludwika Rydygiera, niestety posiadłość okazała się niedostępna dla zwiedzających. Kolejno rowerzyści udali się na leśną ścieżkę edukacyjną w Białochowie. Tam spotkali się z drugą grupą ministrantów, którzy dotarli na miejsce z dk. Radkiem.

W niedzielę 18 sierpnia naszą wspólnotę parafialną odwiedził dk. Janusz Wiczarski MIC. Tego dnia podczas Mszy Świętej o godz. 11:00 skierował słowo Boże do wiernych. Cieszymy się z wizyty dk. Janusza w naszej parafii, który na co dzień odbywa formację zakonną w Lublinie.

W uroczystość Wniebowzięcia NMP, podczas Eucharystii o godz. 11:00 miał miejsce obrzęd ustanowienia lektora, którym został Szymon. Także tego samego dnia dwóch ministrantów Bartek i Olek otrzymali kołnierze i rokiet ministrancki. To wyróżnienie dla naszych ministrantów za ich gorliwość i sumienność w służbie przy ołtarzu Pańskim.

11 sierpnia w duchowej łączności z pielgrzymami zmierzającymi z Grudziądza na Jasną Górę w naszym parafialnym kościele odprawił Mszę Świętą ks. Andrzej Kusiński, która rozpoczęła minipielgrzymkę. Po Mszy Świętej zgromadzeni wraz z ks. Adrianem Figurskim udali się ze śpiewem na ustach do sanktuarium Matki Bożej Łaskawej - Bazyliki kolegiackiej św. Mikołaja w Grudziądzu.

W tym roku, w dniach 2-12 sierpnia na Jasną Górę pielgrzymował nasz Dk. Radosław Figurski.

11 sierpnia udaliśmy się rowerami za Wisłę, do Dragacza. Zostaliśmy zaproszeni do Państwa Wiśniewskich. Na miejscu czekały na nas zabawy, mecz w piłkę nożną, ognisko i grill.

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć

30 lipca udaliśmy się grupą Służby Liturgicznej na wycieczkę do parku linowego w Turznicach oraz odwiedziliśmy Radzyń Chełmiński.

W tym mieście zwiedzaliśmy ruiny zamku, poznaliśmy historię funkcjonowania tam zakonu krzyżackiego oraz dowiedzieliśmy jak ten zamek był budowany. Na koniec naszej wyprawy zjedliśmy obiad w restauracji ,,Grota”.